Sunday, 2 April 2017

SIAPA UMMU SIBYAN

Bukan Tamu, Inilah Wanita yang Suka Datang ke Rumahmu Pada Waktu Maghrib

Memang siapa yang hendak bertamu ke rumah orang pada waktu maghrib? Maghrib adalah saat dimana matahari sudah tenggelam namun masih muncul dengan sinar yang terkadang berwarna jingga atau merah menyala. Pada waktu itulah, seluruh umat Islam diperingatkan untuk segera menutup pintu dan jendela sambil mengucapkan bismillah agar wanita ini tidak datang ke rumah.

Siapakah wanita itu? Apa yang dia lakukan di dalam rumah kita? Ketahui bahwa dia bukanlah wanita baik, namun mampu membahayakan anak dan wanita yang sedang hamil.

Mungkin ada yang pernah dengar nama *Ummu Sibyan* atau pun tidak sebelum ini, *Ummu Sibyan* ini adalah kaum jin dari kaum perempuan yang suka mengganggu bayi dan anak yang berusia kurang dari 2 tahun serta wanita hamil. Sebab itulah anak-anak yang baru lahir harus diazankan terlebih dahulu agar bayi itu tidak di ikuti oleh jin ini.

Apa Kerja Jin *Ummu Sibyan?*

Kerja dia tak lain tak bukan adalah Mengganggu bayi yang baru lahir dan anak-anak (biasanya kurang dari 2 tahun) serta wanita yang hamil.
Jin *Ummu Sibyan* memiliki wajah yang mengerikan dengan mata 1 yang besar dan berjalan di dinding seperti cicak , *Ummu Sibyan* juga dapat mengikat rahim wanita serta membunuh bayi yang masih dalam kandungan.



Seperti yang di ceritakan dalam kisah “jin *Ummu Shibyan* Dengan *Nabi Sulaiman*”, jin ini mampu masuk ke dalam rahim orang perempuan dan mengikat rahimnya serta menyumbat dengan tujuan agar kaum itu tidak mengandung.

Diceritakan juga jin ini masuk ke dalam perut orang perempuan yang hamil, di waktu janin di dalam kandungannya sedang tumbuh jin ini akan menendangnya, maka berlakulah keguguran dan jadilah rahimnya kosong semua.

Sungguh mengerikan bukan? Bagaimana tandanya jika seorang bayi terkena gangguan jin *Ummu Sibyan*, diantaranya adalah.

1. Bayi menangis melalak (matanya terbeliak memandang keatas/sudut tertentu)
2. Anak-anak jatuh seakan-akan didorong
3. Mengigau sambil menggemerutukkan gigi berulang kali
4. Demam panas hanya setelah Asar sampai sebelum Subuh

Akibat gangguan di atas akan mengakibatkan hal seperti ini.

1. Sawan tangis
2. Autisme (over hiperaktif)
3. Nakal dan keras kepala
4. Malas

Tanda-tanda Wanita Hamil Terkena Gangguan Jin Ummu Sibyan

1) Rasa sesak dada terutama setelah waktu asar, yang mungkin berlangsung sampai tengah malam
2) Kusut fikiran
3) Sakit di bahagian tulang-tulang belakang
4) Mengigau ketika tidur
5) Bermimpi dengan mimpi yang menakutkan

Cara Mengelak dari Gangguan Ummu Sibyan

1) Tutup pintu dan jendela rumah waktu Maghrib
2) Jangan angkat atau masukkan baju yang sudah dijemur diluar rumah pada waktu Maghrib (jemuran tak kering)

Cara mengatasi gangguan pada bayi/anak

1) Meniarapkan bayi/anak jangan matanya melihat ke arah itu, baca ayat Qursi dan Surah 3 Qul kemudian tiup ke ubun-ubunnya sampai berhenti menangis. 2) Halau dengan bahasa sendiri seperti _"wahai *Ummu Sibyan* pergilah kau keluar dari rumahku dan jangan ganggu anak anakku"_,
InsyaAllah....
*Ummu Sibyan* akan pergi......

Nak order shaklee..?
WA 010.789.5356
Mazu

posted from Bloggeroid

Wednesday, 22 March 2017

Kelebihan Vitalea Untuk Ibu Hamil

Ibu hamil mempunyai risiko menghadapi HB low dan penyakit-penyakit lain seperti kencing manis dan darah tinggi.

Mazu semasa mengandung ketiga-tiga anak hanya mempunyai masalah HB low. Masa tu bila berdiri, kadang-kadang rasa pening nak jatuh. Masa tu masa belum berjumpa dengan Shaklee.

🌴Vitalea
Kenapa pentingnya vitalea?

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, diformulasi dengan zat besi. Apakah beza Vitalea dengan multivitamin biasa?



Kemajuan Saintifik Disokong oleh 7 kajian klinikal.
Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru
Kualiti yang luar biasa - Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan.

Selain itu, Vitalea turut dilengkapi dengan zat besi. Apakah kepentingan zat besi, terutama bagi ibu mengandung? 
Untuk maintain bacaan HB ibu.

Haaaa... ibu mengandung ni, masalah utama depa, HB ciput. HB ini apa pulak kan..hehehe

Apa Itu Bacaan HB?🌶🌶

Bacaan hb adalah suatu pengukuran yg diambil melalui sampel darah untuk menentukan paras haemoglobin (hb) di dalam darah seseorang. Secara umumnya, hemoglobin ialah protein yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tisu badan.

Apakah Bacaan HB Normal bagi Orang Dewasa serta Ibu Mengandung?

Paras hb seseorang dikira dalam unit g/dL (gram per deciliter). Paras normal hemoglobin bagi wanita💃🏼 adalah di antara 11.5 - 16.5g/dL manakala lelaki adalah 12.5 - 18.5g/dL. Manakala bacaan hb yang normal bagi ibu mengandung ialah pada julat : 11-12 g/dl (gram per deciliter).

Apa jika HB low bagi ibu hamil? Ini akan berlaku :

🐙Sentiasa letih
🐝Pening kepala atau pitam
🐙Apabila melakukan aktiviti fizikal, mudah mendapat sesak nafas
🐝Warna kulit bertukar menjadi pucat
🐙Penurunan berat badan
🐝Kadar denyutan jantung yang cepat
🐙Lemah daya ingatan

Bagi ibu mengandung yg mempunyai bacaan hb yg rendah, anda digalakkan untuk mengambil makanan-makanan berikut:
🍄kurma (buah yang paling berkhasiat, banyak disebut dalam al-quran)
🍄madu (yg asli)
🍄hati ayam (tidak elok makan selalu sebab organ dalaman)
🍄kerang
🍄sayur bayam
🍄ikan bilis
🍄daging
Ibu mengandung yg mempunyai bacaan hb yg rendah juga AMAT DIGALAKKAN mengambil supplement yg mencukupi terutamanya ASID FOLIK, ZAT BESI (IRON) & MULTIVITAMIN bagi membantu menaikkan bacaan hb anda.

Testimonial





PILIHAN PENGGUNA BIJAK? MESTILAH VITAMIN TERTUA DI DUNIA, VITALEA :)

Pecaya lah, makan vitalea ni.. zat kita cukup, darah cantik, badan akan cergas.

Nak vitalea anda?

Whatsapp mazu ye
Rakan Shaklee Anda,

010.789.5356

posted from Bloggeroid

Monday, 20 March 2017

KELEBIHAN SET HAMIL SHAKLEE

Ibu yang hamil memerlukan khasiat 2x ganda lebih dari mereka yang tidak hamil. Mazu mengandung selera makan memang power, mana tak nye selera makan tengah malam pun kerja nak makan je. Tak sampai 2 jam perut mesti lapar balik, nasib baik berat tak naik banyak.

Ibu hamil sering menghadapi masalah HB yang rendah, kencing manis dan darah tinggi. Oleh itu mereka disarankan untuk mengambil vitamin-vitamin yang penting dalam mengawal dan mengelak penyakit-penyakit tersebut.

Di sini mazu terangkan 6 vitamin shaklee yang amat penting bagi ibu hamil .

VITALEA

Kenapa pentingnya vitalea?

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, diformulasi dengan zat besi. Apakah beza Vitalea dengan multivitamin biasa?

Kemajuan Saintifik Disokong oleh 7 kajian klinikal.
Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.

Kualiti yang luar biasa - Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan.



Apa Itu Bacaan HB?🌶🌶

Bacaan hb adalah suatu pengukuran yg diambil melalui sampel darah untuk menentukan paras haemoglobin (hb) di dalam darah seseorang. Secara umumnya, hemoglobin ialah protein yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh tisu badan.

Apakah Bacaan HB Normal bagi Orang Dewasa serta Ibu Mengandung?

Paras hb seseorang dikira dalam unit g/dL (gram per deciliter). Paras normal hemoglobin bagi wanita💃🏼 adalah di antara 11.5 - 16.5g/dL manakala lelaki adalah 12.5 - 18.5g/dL. Manakala bacaan hb yang normal bagi ibu mengandung ialah pada julat : 11-12 g/dl (gram per deciliter).

Apakah Punca Bacaan HB yg Rendah?

Kurang zat besi/ folate/ vitamin B12
Pendarahan
Kanser
Penyakit buah pinggang/ hati
Hypothyroidism
Thalassemia

Apakah Risiko Ibu Mengandung yg Mempunyai Bacaan HB yg Rendah?

Apabila paras hemoglobin tidak mencukupi, seseorang itu berisiko untuk mendapat anemia. Apabila sel darah merah yang matang dan membawa oksigen semakin berkurangan, di sinilah serangan anemia bermula.

Anemia secara umumnya akan menyebabkan seseorang mudah pitam, 💆🏻💆🏻lesu, kurang cerdas dan cergas, mudah letih serta cepat mengantuk 😴😴. Manakala bagi ibu mengandung, bacaan hb yg rendah boleh mengakibatkan risiko-risiko berikut:

Kesan kepada ibu

Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan
Mengalami keguguran
Mengalami kegagalan jantung
Pendarahan semasa mengandung dan bersalin
Risiko alami penyakit berjangkit

Kesan kepada bayi dalam kandungan

Kesan kepada Bayi:

Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan
Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg
Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia
Mati ketika dilahirkan atau stillbirth

doktor pernah cakap kat saya.. awak jangan main2 dengan Hb rendah ni, oksigen tak sampai ke otak baby, baby boleh mati dalam kandungan

Dulu-dulu kita selalu dengar kan.. ramai baby mati dalam kandungan.. alhamdulillah la ni kurang dah .. maybe tahap kesedaran ibu bapa semakin baik

Macamana nak tau kita ni nak start dapat anemia?

🐙Sentiasa letih
🐝Pening kepala atau pitam
🐙Apabila melakukan aktiviti fizikal, mudah mendapat sesak nafas
🐝Warna kulit bertukar menjadi pucat
🐙Penurunan berat badan
🐝Kadar denyutan jantung yang cepat
🐙Lemah daya ingatan

so, sapa2 yang pregnant dan alami rasa2 di atas ni.. cepat2 la up kan dos vitalea ok

Bagi ibu mengandung yg mempunyai bacaan hb yg rendah, anda digalakkan untuk mengambil makanan-makanan berikut:
🍄kurma (buah yang paling berkhasiat, banyak disebut dalam al-quran)
🍄madu (yg asli)
🍄hati ayam (tidak elok makan selalu sebab organ dalaman)
🍄kerang
🍄sayur bayam
🍄ikan bilis
🍄daging

Ibu mengandung yg mempunyai bacaan hb yg rendah juga AMAT DIGALAKKAN mengambil supplement yg mencukupi terutamanya ASID FOLIK, ZAT BESI (IRON) & MULTIVITAMIN bagi membantu menaikkan bacaan hb anda.

PILIHAN PENGGUNA BIJAK? MESTILAH VITAMIN TERTUA DI DUNIA, VITALEA :)
Pecaya lah, makan vitalea ni.. zat kita cukup, darah cantik, badan akan cergas.

VITAMIN KEDUA TERPENTING : B COMPLEX

Masa nak kawin, ada kursus kawin kan
Penceramah pesan suruh makan Folic acid kan.. ha.. sebab apa?

Untuk rancang kehamilan yang sempurna. Kenapa pulak?
Seelok-eloknya 3 bulan sebelum mengandung. Sebab nak elakkan risiko kecacatan bayi macam dalam gambar ni.



Apa beza Folic Acid dengan B complex Shaklee?

Folic asid – hanya ada 3 jenis vitamin B – 1, 2 dan 3

B complex Shaklee – 8 jenis vitamin B – 1,2,3, 5,6,7,9,12

Amacam, special dak ? Semua ni penting untuk perkembangan bayi

Apa kebaikan B complex untuk ibu pulak?
1. Mengurangkan stress
2. Mengurangkan loya
3. Membekalkan tenaga
4. membantu pembentukan sel-sel darah merah
5. mengekalkan saraf dan kulit yg sihat

Banyak sangat kebaikan B complex shaklee ni, macam dalam summary gambar ni. Sebab tu la.. bila makan B complex ni, jadi GAGAH macam BADANG.. hehee



haaa.. ni jenis2 vitamin B dalam B complex shaklee dengan fungsi dia sekali.


SUSTAIN RELEASED VITAMIN C



Apa kepentingan vitamin C pada ibu mengandung?

saya kongsikan 4 kepentingan Vitamin C Untuk Ibu mengandung dan bayi dalam rahim:

#1: Pembentukan kolagen
Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen. Kolagen pula penting untuk pembentukan struktur tulang rawan,  otot dan tulang bayi. Kolagen juga bertanggungjawab untuk memastikan kesihatan kulit, gusi dan tendon bayi yang sedang terbentuk.

#2: Perkuatkan sistem imun
Ascorbic Acid yang terdapat dalam Vitamin C membantu merangsang antibodi yang melawan virus dan jangkitan kuman dalam tubuh ibu mengandung. Kalau ibu mengandung rasa tak sihat, boleh lah ambil Vitamin C Sustained Release, patah dua dan telan bersama air masak.
Vitamin C memerlukan air yang banyak untuk larut dalam tubuh

#3: Perkembangan Otak
Menurut kajian pihak University of Copenhagen, kekurangan Vitamin C akan merencatkan pertumbuhan otak bayi di bahagian hippocampus.
Bahagian ini sangat kritikal sebagai pusat daya ingatan.

#4: Mengelak Pecah Ketuban
Tips untuk mengelakkan air ketuban pecah pra-matang,  amalkan Vitamin C sepanjang kehamilan. Jika pun ketuban telah pecah pada bulan ke -7, anda masih boleh makan Vitamin C, ia akan seal semula kebocoran kantung bayi.

Vitamin C shaklee berbeza dari vitamin C jenama lain kerana ia ditambah BIOFLAVONOIDS

Kenapa Vitamin C shaklee ditambah bioflavonoids?

~ Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C.

Apa itu Bioflavonoids

~ Bioflavonoids terhasil daripada bahagian berwarna sayur-sayuran, buah-buahan, bunga, herba, dan bijirin.

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa bioflavonoids bertindak sebagai :

~ anti-radang
~ anti-alergi
~ anti-virus
~ anti-kanser

Fungsi Bioflavonoids dan Vitamin C

Bioflavonoids bertindak bersama vitamin C untuk :
~ melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
~ mempunyai kesan antibakteria
~ menggalakkan peredaran darah

~ merangsang pengeluaran hempedu
~ mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
~ merawat dan mencegah katarak

~ bertindak sebagai antihistamin
~ mempunyai ciri-ciri anti-radang
~ mengurangkan gejala herpes mulut

Ibu mengandung perlu sihat untuk elakkan penyakit-penyakit yang boleh membawa membahayakan nyawa ibu dan baby.

OSTEMATRIX

Apa Fungsi KALSIUM tu…..

Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira 21.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?

Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari…Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Sebab tu, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium.



16 Kebaikan OSTEMATRIX untuk ibu mengandung dan menyusu: 

– Bayi anda mudah lawas /Tidak Sembelit
– Anda juga mudah lawas /Tidak Sembelit
– Gigi semakin kuat dan tidak berdarah 
– Tiada masalah sakit tulang belakang 
– Memperbaiki masalah gastrik (ibu yang baru melahirkan selalu kesuntukan masa untuk makan) 
– Membantu mengawal berat badan (mengurangkan rasa lapar akibat kekurangan glikogen) 
– Menyediakan kalsium yang bermutu tinggi kepada anak 
– Tiada lagi masalah kaki kejang 
– Bantu perbanyakkan susu ibu 
– Seimbangkan paras kalsium semasa haid 
– Mencegah osteoporosis 
– Mengurangkan PMS 
– Alternatif bagi ibu yang tak suka/tak boleh ambil susu laktosa 
– Mengawal tekanan darah 
– Menguatkan daya ingatan 
– Meningkatkan kesihatan tubuh



Kalsium shaklee bukan semata2 kalsium ya. Ada 6 komponen yg bantu kalsium tu bertindak dengan optimum, best performance.

Kalsium lain tanpa 6 komponen di atas boleh membahayakan buah pinggang. Selain itu boleh menyebabkan batu karang. Sebab tu penting pilih kalsium yg lengkap.

Ini pengalaman saya mengandung dengan ostematrix:

Tidur lebih lena

Semua orang tau kan, bila pregnant keadaan badan kita berubah, perut makin besar dan semakin hari semakin susah tidur. Mengiring salah, baring salah. Serba tak kena lepas tu kaki pulak krem, pinggang dan belakang pun sakit. Sakit gigi pun ada juga. InsyaAllah ostematrix sangat membantu.

Tiada masalah sembelit

Bukan ibu yang berpantang aje ada masalah sembelit tau. Ibu hamil pun ada juga tambahan lagi apabila perut kian membesar yang menekan bahagian usus kami-kami ni. Kandungan Ostematrix Shaklee ni pula memberi efek melembutkan najis so mudahlah nak membuang dengan jayanya.

Pinggang dan paha tak lenguh

Bila perut semakin berat dan punggung semakin lebar untuk penyediaan proses bersalin, ibu mengandung akan rasa mudah sangat lenguh. Satu badan akan rasa lenguh, terutamanya kaki dan pinggang. Bila ambil ostematrix ni, insyaAllah otot tak akan tegang, dan lenguh tu hilang macam magic.

Maintain production breastmilk masa hamil

Ostematrix untuk bantu maintain breastmilk supply. Alhamdulillah untuk saya sendiri memang berkesan. Saya sekarang pun dah 7 bulan tapi masih menyusukan anak umur 2 tahun. Dah rujuk doktor, doktor cakap, kalau badan sehat, teruskan saja.. sehat macamana tu? Ambik kalsium yg secukupnya, tak rasa tegang di bahagian ari-ari, cergas, gigi tak longgar dan gusi tak berdarah.

Bantu mudahkan bersalin

Ha.. ni la petua nak mudahkan bersalin
Ni saya dah cuba dan memang menjadi. Masa contraction tu start, ambik terus 6 biji ostematrix. Minum terus 3 sudu esp, ada juga yg minum 6 sudu.. ikut lah ya, shaklee ni terjamin selamat. Tambah-tambah sewaktu kita perlukan tenaga yang banyak masa proses nak bersalin tu, 2 jenis supplemen ni sangat penting.

Serius, 6 biji ostematrix tu mengurankan sakit bersalin. InsyaAllah.. dengan izin Allah.

Kebaikan ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung



Menguatkan otot rahim

Bagi tenaga semasa hamil dan semasa proses bersalin
Bagi rasa kenyang yang lama
Kulit ibu makin cerah dan licin
Kulit baby halus dan gebu
Tiada stretch mark dan stretch mark yang lama pun hilang
Masalah gastrik dan pedih ulu hati hilang
Bantu masalah diabetes (GDM) ketika hamil
Hemoglobin (HB) tiada masalah
Berat badan tak naik banyak atau berlebihan
Susu badan meriah dan pekat



5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Amil Soya ESP Shaklee?
1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
 
2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.
 
3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik. Sebab tu la ramai yang minum esp ni kulit jadi cantik gebu. hehe
 
4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan. Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.
 
5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.





OMEGA GUARD



Omega Guard Shaklee

Omega Guard shaklee merupakan supplement minyak ikan yang terbaik di dunia. Ianya diekstrak daripada ikan air laut sejuk (sardin, mackerel, herring, ikan bilis) di perairan negara Jepun. Omega Guard merupakan minyak ikan yang paling tulen di dunia. Ia merangkumi rangkaian spektrum penuh 7 asid lemak Omega-3 semulajadi, termasuk EPA, DHA, ALA, dan banyak lagi.

Shaklee juga menggunakan satu kaedah ultratulen ber-gred pharmaceutical yang berteknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ianya dihasilkan melalui proses penyulingan (3 molekul) – ekstrak asid lemak yang paling tulen dan paling semulajadi, menyingkirkan bahan-bahan berbahaya. 

Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905 mg asid-lemak omega-3 dilengkapi dengan EPA dan DHA.



Kenapa pulak la ibu mengandung ni perlu ambik omega?

Mengikut kajian, omega-3 sangat penting untuk pevrkembangan saraf dan pembesaran bayi. Omega-3 bukan sahaja untuk diamalkan sewaktu hamil, malah ianya juga boleh diamalkan oleh breasfeed mommies!

Penambahan EPA dan DHA ke dalam diet pemakanan yang mengandungi Omega-3 dapat memberikan kesan positif kepada perkembangan baby kita. Kajian juga ada menunjukkanpregnant mom yang mengamalkan pemakanan Omega-3 dapat mengurangkan risiko alahan kepada bayi anda terutamanya ekzema.

Asid lemak Omega-3 memberikan banyak kebaikan kepada kehamilan. Ianya dapat mengelakkan pre-term labor and delivery, mengurangkan risiko pre-eklampsia, dan dapat membantu meningkatkan berat badan (secara ideal).

Ibu mengandung yang dapat darah tinggi pun sangat digalakkan ambik omega untuk menurunkan darah tinggi tu.

Ibu hamil yang mendapat kurang khasiat Omega-3 berisiko untuk mengidap kemurungan selepas bersalin. Hal ini boleh menyebabkan kecelaruan emosi si ibu menjadi lebih teruk selepas bersalin.



Nak set hamil anda?

Jangan segan whatsapp mazu ye...

Rakan Shaklee Anda,
Mazu
010.789.5356

posted from Bloggeroid

Saturday, 11 February 2017

KELEBIHAN LECITHIN

APA FUNGSI LECITHIN?

👉Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.


APA KANDUNGAN LECITHIN?

Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kekacang soya di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol.

Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

APA FUNGSI KOLINA?
Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan.

Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.

Maknanya selain untuk menghapuskan lemak degil, kolestrol dalam badan, Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

APA KELEBIHAN LAIN LECITHIN?

👉 Ia boleh melindungi hati kita ~ Bagaimana? Lecithin boleh menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.

👉 Memecahkan lemak dan kolestrol ~ Caranya? Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.

👉 Melangsingkan ~ Menghalang obesiti. Kalau kita ambil Lecithin dalam kuantiti yang betul maka makin cepatlah pembakaran lemak degil dalam tubuh kita berlaku. Lepas tu jadilah langsing semula tanpa penyakit kerana ianya seimbang dengan tubuh badan kita.

👉 Mencantikkan otot dan kulit. Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.

👉Memperbaiki alergi ~ Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin paarah seperti penyakit kulis spt dermatitis dan demam alergi.

👉 Menghalang kejadian batu karang ~ Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.

👉Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress ~ Kolina yang saya nyatakan di atas tadi akan berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.

👉Menghalang tekanan darah tinggi ~ Caranya? Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat.

👉Boleh juga untuk mengatasi masalah prostat lelaki

👉Meringankan sembelit ~ Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

LECITIN SANGAT MEMBANTU IBU BERSALIN/DALAM PANTANG

👉Lecithin boleh membakar lemak yang berlebihan dalam badan ibu baru bersalin .biasanya lemak-lemak terkumpul ketika mengandung.

👉Lecithin ini juga boleh berperanan untuk mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat


👉Lecithin boleh membantu ibu mengatasi masalah lost of short term memory yang biasa akan dialami selepas bersalin.

👉Lecithin juga boleh membantu menyalurkan inositol dan kolin dalam susu ibu untuk meningkatkan perkembangan otak bayi.

Your Trusted SID
Mazulaini
010.789.5356

posted from Bloggeroid

Wednesday, 1 February 2017

KENAPA KITA MESTI ISTIQAMAH MENGAJI

*TIPS CARA MUDAH LEPASKAN DIRI DARI SEKSA KUBUR* :

*Oleh Ustaz Ahmad Dusuki*

■Jangan sekali kali tinggalkan *Al Quran*...Ini cara mudah lepaskan diri dari *seksaan kubur*.

*■Rumah* yang dibacakan *Al Quran*, pada *waktu malam* rumahnya *bercahaya,* sehingga dikenali *Malaikat.*

■Jika *mati* orang yang suka baca *Al Quran* Ini, *cahaya* di rumahnya akan *diangkat ke langit & malaikat2* akan tau, ooo, *mati* sudah sipembaca *Al Quran* ini, Mari kita *solatkan rohnya*.

■Didalam *kubur*, *malaikat* akan *berlemah lembut* dengan *mayat*.



*■Al Quran* akan *duduk didada* kita selepas kita *selesai dimandi & dikafankan* & terus *menemani* kita didalam *kubur.*

*■Azab kubur* bermula apabila *mayat* tidak dapat *menjawab soalan2 Malaikat*

*■Sesi soal jawab* berlangsung *selama 3 hari*. Ada *Riwayat* lain kata *7 hari*.

■Penting *7 hari* ini kita *mendapat doa* dari *anak2 yang soleh* supaya *hari2 kita indah didalam kubur*.

*■Masa mayat* tu *duduk* kita akan *sedar*, ohh...aku dah *meninggal* dah... 😭

■Pesanan akhir Ustaz, *sebelum mati*, tolong *pastikan sekurang kurangnya ada Al Mulk dalam Dada kita*.
اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ
آميـــــــــــــــــــن

*■Celakalah orang* yang tidak dapat *jawab soalan* mengenai *Rasullullah SAW*.
dalam *kubur Al Quran* akan berkata *kepada mayat*, aku ini *Al Quran* yang dulu *kamu baca dengan suara yang lantang & mendayu*.

■Aku akan *menemani* kamu sehinggalah kamu *masuk ke syurga*.

■Lepas tu baru *Al Quran* akan *lepaskan mayat* kepada *2 malaikat* yang akan *menyoal*.

■Jangan lupa *salawat, cintailah Nabi* sepenuh jiwa


*Semoga Bermanfaat*
*Pesanan untuk diri dan hati 😥*
*💎Agama itu Nasihat💎*

Rakan Shaklee Anda,
Mazulaini
0107895356

posted from Bloggeroid